Marketing &branding
Cégednek a márkaépítés: most akkor kell vagy sem?
Vajon érdemes a KKV szektorban márkaépítésről beszélni? Vagy a brandépítés olyan luxus, amit nem mindenki engedhet meg magának?
A márkaépítést lehet a szakmabeliek “orvosi szűrővizsgálatának” is nevezni. Javasolt, de szívünk szerint kötelezővé tennénk. Ha cégvezetőként olvasod ezt a cikket, elképzelhető, hogy arra keresed a választ, hogy miért éri meg neked ez az egész.
Mikor és miért szükséges a márkaépítés?
Ennek a cikknek a célja nem a meggyőzés, inkább a megerősítés. Hogy kiemelkedőbb lesz-e a vállalkozásod, ha időt és pénzt fektetsz a márkaépítésbe? Röviden: igen.
1. Szeretnél kiemelkedni a piac többi szereplője közül.
Ezzel az érvvel szinte biztos, hogy mindig, mindenhol találkozol, a szemed már-már átsiklik rajta, annyira megszokta. Ebben az ösztönzési káoszban borzasztóan nehéz kitűnni, hiszen minden versenytársadnak ez a célja. Nincs választásunk, ahhoz, hogy különbözzünk, márkastratégiára és tudatos munkára van szükség.
Meg kell ismernünk, mi zajlik a fogyasztók fejében, milyen érzések kavarognak bennük, mivel kötik össze a márkánkat és aztán megpróbálni hatást gyakorolni erre a képre.
Gondolj arra, hogyan adják el a forgatókönyvírók az ötleteiket!
- Először a producereket kell meggyőzniük.
A producerek viszont tömegével kapják az új ötleteket, ezért csak azokat az anyagokat olvassák el, amelyek felkeltik a figyelmüket már az első pillanatban. Hogyan érik el ezt az írók?
- Általában egy figyelemfelkeltő bekezdéssel vagy egy ütős címmel, ami nem több néhány szónál.
Biztosan emlékszel az Alien filmekre. Szerinted milyen címet kapott, hogy ráharapjanak a producerek a forgatókönyvre? Ijesztő sci-fi? Szörnyekkel teli űrfilm? Ilyenekre senki nem kapja fel a fejét. Cápa az űrben? Na, ilyen még nem volt, mi a csuda lehet ez? Pontosan ez az a cím, ami elősegítette, hogy az Alien filmek moziba kerüljenek. Ha megbízol valakit, hogy írjon neked tartalmat és sokat kér, gondolj erre a példára.
2. Erős piaci szereplő szeretnél lenni, aki nem aggódik a következő hónap bevételén.
Hogy kiemelkedő lehessen a márkád, te sem gondolkodhatsz úgy, mint az átlag, neked is átlagon felülinek kell lenned. A vásárlóidnak kell egy hozzáadott érték, tudniuk kell, hogy miért a Te termékedet válasszák és ne a piacon lévő olcsóbb, no-name terméket. Ha értéket adsz, akkor a márkaépítés egyszerűbben fog menni. Nem csak a branding, de a marketing alapja is az, hogy értéket teremtesz. Például ha kozmetikumokat árulsz, meséld el, hogy állatkísérletek nélkül készült termékeket forgalmazol, mert hiszel benne, hogy így is lehet kiváló kozmetikumokat készíteni. Az lebegjen a szemed előtt, hogy értékhez kapcsolódni könnyebben tudnak a fogyasztók, mint tárgyakhoz.
3. A branding támogatja és hatékonyabbá teszi a marketinged.
Ha a márka rendben van, foglalkozol vele, építed, akkor a marketing hirdetések költségeit lefaraghatod. Például ha figyelnek az emberek a márkádra, akkor megosztanak róla tartalmakat, beszélnek róla, ajánlják, mert kapcsolódni tudnak hozzá, így a reklám működik magától.
Egy megfelelően pozícionált márkával magasabb árat határozhatsz meg a piacon a versenytársakkal szemben.
Az árakat letörni egyébként sem számít jó stratégiának, mégis sokan ebben látják a versenyelőnyt. Rövidtávon elképzelhető, de hosszútávon akik csak az ár miatt választottak téged, később elfordulhatnak ahhoz, aki jobb árat kínál nálad. A hűség kialakításához vagy ha magasabb árakat szeretnél, jól pozícionált márkára és értékteremtésre van szükség.
Adj többet, mint az átlag, és legyen okod arra, hogy magasabb árat kérsz. Válassz olyan hozzáadott értéket, ami neked nem kerül sokba, a fogyasztók mégis elégedettek lesznek.
Márkát építeni tehát érdemes, igen, a kisvállalkozásoknak is.
Természetesen mindehhez időre, tőkére és kreativitásra van szükség, ugyanakkor ha jól csináljuk, megtérül a befektetés.
Amivel a Relevant csapata hozzá tud járulni a céged sikeréhez:
- marketing szövegírás
- tartalomstratégia összeállítása
- e-mail marketing
- keresőoptimalizálás (SEO)
- közösségi média posztok
- blogok kezelése
Kérj árajánlatot a láblécben található form segítségével. Segítünk releváns, eredeti tartalmakkal megelőzni a versenytársaidat!
Ha van kedved, olvass még tartalmakat blogunkban a keresőoptimalizálásról és a tartalommarketingről >>
Relevant blog
5 tartalommarketing tipp, ami felpörgeti a vállalkozásod 2020-ban!
2020 a tartalommarketing éve lesz, ismét. A versenytársakat megszégyenítő előnyhöz juthatunk, ha helyesen válogatjuk meg az eszközeinket.
Mitől jó a tartalom, ha te vagy a felhasználó?
Vonatkoztassunk most el a szakmai oldaltól és közelítsük meg rendhagyó módon, felhasználói szemmel ezt a kérdést: mit ad egy jó tartalom?
Cégednek a márkaépítés: most akkor kell vagy sem?
Vajon érdemes a KKV szektorban márkaépítésről beszélni? Vagy a brandépítés olyan luxus, amit nem mindenki engedhet meg magának?
Ismerd meg Grafika & Web szolgáltatásunkat!
A grafikák és weboldalak készítésének legnehezebb pontja – minden megrendelő vállalkozás esetében – a rossz kommunikáció.